2012. április 22., vasárnap

Ünnepnap - Lábtörlő zsenília technikával Ilitől

Nemrég fedeztem fel ezt a technikát, nézegettem, hogy ki kéne próbálni... erre Ili pont ennek a leírásával lepett meg! Nagyon köszönöm! Mindenképp meg fogom varrni! Látogassatok el Ili blogjára is, mindenképp megéri!








Lábtörlő zsenília technikával Ilitől

Megpróbálom érthetően, fényképekkel illusztrálva elmondani, én hogy varrom a lábtörlőt zsenília technikával! Itt felhasználhattok mindenféle hasznát, hibás, műszálas anyagot is!

Én alapnak egy hibás farmer anyagot használtam. A méretét ráírtam az anyagra. Ti akkorára szabjátok, amekkorára szükségetek van. A belső méretek a következő réteg anyagainak a mérete. Ennek azért kell kisebbnek lenni, hogy a felvágásnál nehogy belevágj a farmerba is.


A második és harmadik réteg egyforma anyagból készült, de látjátok 2-2 centivel kisebb mint a legalsó. Nekem ez kárpit vastagságú pamutvászonból van. A harmadik sor anyag vékonyabb műszálas szövet. Ez ugyan nem rojtosodik annyira mint a vászon, de könnyebben kijön a piszok belőle mosáskor. Mivel ez a lábtörlő mosható is!!! Az egymásra fektetést látjátok a képeken.
 
 

Díszíteni is lehet. Én a színes anyag hulladékát tettem rá. Lehetőleg szálirányba tegyétek a díszítést. Lehet három szöget is, vagy amit szeretnétek! Amikor kész a díszítés a 4 réteget gombostűvel összetűzöm, a mintát is, hogy ne mozduljon el tűzésnél. Ezután derékszögű vonalzóval megjelölöm az első vonalat, ahol a tűzést elkezdem.

Ha van steppelő talpatok, állítsátok be 1,5 cm-re. Látjátok a képen.







A berajzolt átlón végigvarrok. Az öltés ne legyen ritka, nehogy szétvágás után kipotyogjanak a szálak.
A második sor varrásnál a megvarrt vonalon vezetjük a 1,5 centre állított távtartót. Így varrjuk meg az egész anyagot.Soha nem fordulok visszafelé, hanem minden sor után elvágom a szálat és újra kezdem. Ezt steppelésnél is így csinálom.
 

Amikor a varrással végzünk, akkor jön az ollózás. Lehetőleg éles hegyű, erős ollót használjatok. És a farmer anyagot tilos elvágni, az tartja az egészet!!!


 

Vagdosás után, jön a kefélés!! Én kutya kefét használok, de jó a síkárkefe, körömkefe is. A lényeg, hogy azok a szálak kijöjjenek amik kikívánkoznak és felbolyhozd az anyagot. Lehet mosózacskóba is tenni és kimosni. (A mosózacskó szükséges, hogy a géped tönkre ne menjen a sok szöszmösztől! A későbbi mosáshoz is használd!)

Kész méretre vágod.

Hátlapot vágsz valamilyen anyagból és nyílást hagyva rajta, úgy varrod meg, mint a párnát. Nem kell rá se cipzár, se gomb. Ez a nyílás azért kell, hogy egy régi lábtörlőt, vagy padlószőnyeg darabot bele tudj tenni, hogy jó masszív legyen és a teraszon a szél se tudja elvinni.



Én most pánttal szegtem, a nyílást is látjátok!


 

Ha kérdésetek lenne, csak szóljatok! Remélem hasznát veszitek!!!

1 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet, még sosem csináltam zseníliát lehet hogy itt az ideje hogy kipróbáljam?!
    Gratulálok klassz lett!!!
    Edit

    VálaszTörlés