2012. január 15., vasárnap

Ünnepnap - Kifordítom-befordítom: kötény Varrókától

Az új évben is folytatódnak az Ünnepnapok, így ma Varrókát vártam vendégségbe. Nagyon ötletes köténykét hozott ajándékba nekem és nektek. Jó varrogatást, szép napot hozzá!










Kifordítom-befordítom: kötény Varrókától 

Ennek a köténynek az első példánya azért készült, mert nem akartam a ferdepántozással bíbelődni :) És a prototípusnak olyan sikere lett, hogy azóta is csak ilyeneket varrtam. Most ez az enyém lesz :)

Akár maradék anyagokból is elkészülhet: 4 téglalap kell hozzá (kb.30X40 cm), 1 zsebnek való (10X15cm), néhány gomb és 3 méter szalag.

A mellrész, derékrész és zseb kiszabása után felvarrom a zsebet.
A téglalapokat színnel befelé összevarrom, a szalag felőli végek kivételével.

Kifordítom és ezután levarrom cikk-cakk öltéssel.


A szalagot megfelezem, mert mindkét oldalra ebből kerül, ez takarja el a két rész találkozását. (6542.kép)


A mell és derékrészt összevarrom, majd ráigazítom a szalagot és egyik oldalát levarrom. 

Ha a derékrész elkészült végig lehet varrni a szalagot, a két végén 5mm befelé visszahajtom és úgy dolgozom el.
És ezzel meg is volnánk, már csupán a nyakbaakasztós szalag hiányzik. Ezt mindkét oldalán egy-egy gombbal díszítem, ami egyben a felvarrást rejti el. 
Ha elkészültünk nincs más dolgunk, mint kedvünk szerint variálni, hol az egyik, hol a másik oldalt használva.
Kötény varrása
Jó munkát hozzá és benne :)

1 megjegyzés:

  1. :), kedves darab és kezdőknek és könnyű elkészíteni, köszönjük

    VálaszTörlés