2011. május 15., vasárnap

Ünnepnap - Ferdepánt, ahogy Abile készíti

Napos ünnepnap - Vendég a patchwork blogbanAz eredeti tervekhez képest kicsit később, de megérkezett első vendégem bejegyzése. Így viszont nem kell két hetet várni a következő Ünnepnapra, jövő vasárnap már érkezik is. :)


Gyertek, s most tanuljunk együtt Abiletől! Blogján sok-sok szépséget találhattok még, nézzetek be hozzá gyakran. Érdemes.





Ferdepánt, ahogy Abile készíti

Az első, legfontosabb dolog, hogy kiszámoljuk hány cm ferdepántra lesz szükségünk a munkánkhoz.

Ehhez egy képlet nyújt nekünk segítséget. Vegyünk egy példát. Ha van egy 240 x 250 cm-es ágytakarónk, akkor egy kis kerekítéssel (és mindig felfelé kerekítünk, hogy inkább hosszabb legyen a kész ferdepántunk, mint rövidebb) a kerülete 1000 cm. Elhatározzuk, hogy a ferdepántunk szélessége 4,5 cm lesz.

Így számoljuk ki a szükséges anyagmennyiséget:

1000 cm x 4,5 cm = 4500 cm2

A 4500-ből kell most gyököt vonnunk, aminek az eredménye 67,08 vagyis egy 67 x 67 cm-es négyzetet szabunk a ferdepántnak szánt anyagunkból. Bevallom én itt is inkább felfelé szoktam kerekíteni és 70 x 70 cm-esre szabom a biztonság kedvéért.

Tehát a kiszabott négyzetünket sarkosan félbehajtjuk.


Ezután elkezdjük a háromszögünket félbehajtogatni úgy, hogy a csúcsa mindig felül maradjon.

 
Ezt mindaddig ismételjük, amíg annyi rétegünk nem lesz egymáson, amit még biztonsággal el tudunk vágni az ollóval a rétegek szétcsúszása nélkül.

Most a háromszög csúcsából húzunk egy merőlegest  az anyagunk alsó széle felé.


És ettől a vonaltól elkezdjük kimérni a ferdepántunk szélességét, jelen esetben 4,5 cm-eket jobbra és balra is.


Ezután a jelöléseink vonalán feldaraboljuk az anyagot.

 

Kibontogatjuk a "réteskéket".

 
Majd elkezdjük őket egymáshoz varrni. A legegyszerűbb, ha egy hosszú, egy rövid csíkot varrunk felváltva úgy, hogy egymásra merőlegesen, egy varrásszélességnyit elcsúsztatva fogjuk össze az anyagdarabokat.



Mivel nem is vágtam el a csíkok közt a cérnát, csak varrtam és varrtam, így nézett ki a végére:

Ferdepánt varrása
 
Ezután csak szépen kivasaljuk és már használhatjuk is a ferdepántunkat.

5 megjegyzés:

  1. Ez tetszik! A módszer egyszerűnek tűnik- én eddig sokat bénáztam ezen a téren. Vagy nem ferde pánttal, hanem sima anyagcsíkkal szegtem :O)

    VálaszTörlés
  2. EZ zseniális!!! Én idáig a "cső" technikával csináltam, de ez is szuper!!!
    Köszönjük!

    VálaszTörlés
  3. Tényleg remek leírás. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  4. hálás köszönet :)
    a tulipánjaid meg gyönyörűek! :))

    VálaszTörlés
  5. Én is a "csőtechnikával" készítettem eddig ferdepántot! Ez a módszer jóval egyszerűbbnek tűnik - kipróbálom :) Köszönöm a leírást :D

    VálaszTörlés